Anmälan till sommarkurs 2024

Kursen vänder sig till ungdomar i årskurs 8 som är intresserade av Volvoymnasiet inför gymnasievalet.

Klicka på bilden nedan för att anmäla dig.
Respektera sista anmälningsdag, 24 mars, vi behandlar inte ansökningar inkomna därefter.

Volvo Powertrain och Aurobay (fd Volvo Car Engine) erbjuder 40 platser till elever i årskurs 8. Utbildningen är på Volvogymnasiet under 4 dagar vecka 26, måndag till torsdag.

Du får bl.a. testa att:

* Provköra robot och programmera
* Prova på att svetsa
* Svarva i metall
* Se hur det är att arbeta på ett stort och högteknologiskt företag – Volvo

Kurstid kl. 09.00-15.15.
Vi bjuder på lunch och fika varje dag.

Sista dagen avslutar vi kursen med att göra något kul tillsammans!

Och du, vi bjuder på ett fritidskort från Västtrafik så du lätt kan ta dig hit.

Ansökningsvillkor

Kursen är riktad till elever i årskurs 8 som är nyfikna på den utbildning som Volvogymnasiet erbjuder och Volvoföretagen som en framtida arbetsgivare.

Ansökan till sommarkursen sker på vår hemsida. För att vi ska kunna hantera ansökan krävs det att de angivna kontaktuppgifterna är korrekta. Vi förbehåller oss rätten att bortse från ansökningar där kontaktuppgifterna inte är kompletta.

Besked om antagning till kursen kommer att meddelas per post. Därefter sker vår kommunikation med antagna elever via sms. Om en antagen elev inte tackar ja till en erbjuden plats inom angiven tid kommer platsen gå vidare till annan sökande.