Om oss

Volvogymnasiet är en del i företagets centrala utbildningsenhet Volvo Kompetenscenter. Volvogymnasiet är en friskola. Läs mer om vad det innebär på Skolverkets hemsida.

Välkommen till en riktigt bra skola!

hans-karlssonJag kan verkligen rekommendera dig att söka till Volvogymnasiets utbildning. Detta säger jag av flera olika anledningar. Volvogymnasiet är en liten skola och vi kan därför ta hand om alla er elever på ett mycket bra sätt.

Vi har gott om resurser på skolan genom det stöd Volvobolagen i Skövde ger oss. Vi har dessutom lärare som verkligen tycker om att undervisa och känner ett stort engagemang för er elever.

Den största fördelen tror jag ändå är att ni hos oss får en riktigt proffsig yrkesutbildning samtidigt som ni kan förbereda er på ett bra sätt inför högskolestudier.

Vi har fokus på framtiden!

Om du vill satsa på din gymnasieutbildning ger vi dig stora möjligheter. Du blir väldigt väl förberedd för framtiden.

Välkommen till oss!
Hans Karlsson, rektor