SKOLA24 – dags att byta till den gröna appen

Till vårdnadshavare och elever:

Avstängning av den blå appen ”Skola24 Mobilapp” sker den 30 september.

Skola24 lanserade för ett par år sedan en ny mobilapp som är inriktad på att möta vårdnadshavare och elever kring schemavisning, vistelsetidshantering och frånvaroanmälan. Den äldre generationens mobilapp ”Skola24 Mobilapp” (den blå) har sedan lanseringen av den nya appen också varit möjlig att använda för vårdnadshavare och elever.

Då nyutveckling endast sker i Skola24-appen (den gröna) så finns det många fördelar med att vårdnadshavare och elever använder den gröna framför den blå.

Vi tar nu därför steget att stänga ner möjligheten för vårdnadshavare och elever att använda den blå appen med förhoppning att de som kört denna kommer känna ett lyft med att gå över till den nya appen. Avstängningen kommer att ske måndag den 30 september.

Ladda ner där appar finns!

Den gröna Skola24-appen hittar ni Appstore eller Google Play.

Tips som beskriver hur du laddar ner appen och hur du loggar in:

till hemsidan för skola24